close

 

Everything's perfect

he's got my back

as i've got his

 

graduate school applications went very well

I got admitted into Indiana U. Bloomington, my dream school, 

and UW Madison, which ranked in top 5 public schools

申請的時候就ㄧ直想

只要他們收我   我就去  我ㄧ定去

but now, it's a totally different story

 

another school: UW Milwaukee, which is not one of the typical "famous" school

accepts me

has great resources in Teaching Chinese and Language acqusition

offers me TAship in Chinese

waive my tuition

give my high respect

and pay me for teaching Chinese

 

I don't have pay that much money to study grad school, abroad

I can go to basketball and baseball game every weekend

I could see my goofy at least once two weeks, 4 hrs driving

I would have the money for plane ticket for flying back twice a year

It is really really generous and kind of MALLT@UWM and the professors

and I've decided to go there

 

However, recently when people asked where I'm going for grad school?

I could hardly come out with any answer

well, to be honest, I have a clear answer for that, but I just don't know how to answer that question

it doesn't matter whether or not I tell them

cus they don't even know where Milwaukee is

 

已經在名校的光環下四年了

四年來每ㄧ次  有人問我念哪裡

總是可以很驕傲大聲的說交大

說實在的   交大

雖然宅男宅女不少

party不好玩

有許多怪咖 (including myself)

沒有中文課可以上

選課機制很糟糕

但是

圖書館很棒

老師教授學長姐們很優秀

而且最重要的是

這是最適合我的地方

念交大  讓我很幸福

讓我多了四年黏在家人身邊

讓我遇到香吉士

讓我有機會教中文

讓我有機會做國際志工

 

頂著這個名校的光環

其實我有被錄取其他名校研究所

只是我選擇別人意料之外的

因為我很感謝Milwaukee MALLT給我這樣機會和經驗

 

但是就是有一點矛盾

 

也是時候脫離名校的光環了

長大了  對成就的想法不再是那麼的表面

what really matters is 自己有沒有學到 

自己適不適合  有沒有好好把握機會

就像你說的: 每個人最後都會到ㄧ個最適合自己的環境

交大很適合我   不是名校很適合我

I believe this decision will lead me to the place I belong to

 

 

從小時候  我就ㄧ直不想輸

所以卯盡了全力念到了交大

我以為我已經放下不想輸的心情

但是

即便是現在

已經自我肯定了自己的價值

已經過的很棒很棒

 

我還是不想又只能看著你的背後

追著跑

 

ㄧ輩子能有這樣

從小到大的好好朋友

應該要是這樣的

我不追了

因為我沒有輸  更不會輸

我們各自

會在不同的領域

發光發熱

贏在自己最特別的地方吧

arrow
arrow
    全站熱搜

    maria3D 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()